Apakah Konten Yang Berkualiti Untuk Blog?



Ia bukanlah satu rahsia lagi bahawa jika perniagaan anda ingin menjadi relevan di pasaran hari ini, ia perlu mempunyai blog. Mempunyai sebuah blog di laman web anda adalah salah satu strategi pemasaran paling menjimatkan kos yang anda boleh melabur dalam perniagaan anda.

Walau bagaimanapun, anda tidak boleh hanya buat secara rawak artikel-artikel di laman web anda dan memanggilnya blog. Anda perlu mencipta dan mempunyai konten yang berkualiti yang membantu jenama anda yang menonjol dari pesaing dan untuk dijumpai dalam enjin carian.

Artikel ini akan meliputi apa sebenarnya konten yang berkualiti, mengapa anda perlu blog, dan kunci untuk menulis posting blog yang berjaya.

Apakah konten yang berkualiti?

Di dalam dunia pemasaran online, kita sering mengatakan, ' konten adalah Raja,' tetapi sebenarnya, konten yang berkualiti adalah Raja.

Konten yang berkualiti adalah evergreen; ia dapat berdiri dalam ujian masa dan membuat orang-orang akan datang kembali ke laman web untuk lebih lagi.

Memahami apa yang membuat pembaca anda ghairah.

Langkah pertama untuk mewujudkan konten yang hebat adalah untuk mempelajari seberapa banyak yang anda boleh tentang persona pembaca anda. Hal ini adalah penting untuk semua usaha strategi pemasaran online anda.

Buat penyelidikan sebelum anda menulis posting blog supaya anda tidak membuang masa pada sesuatu yang tidak di baca oleh pengunjung laman web anda.

Sediakan nilai sebenar pada konten.

Sebaik sahaja anda telah tahu siapa pembaca anda dan apa yang mereka mahu, anda perlu menyediakan konten yang bernilai.

Cara terbaik untuk membezakan diri anda dari pesaing adalah menyediakan konten dengan nilai yang terbaik!

Tiga cara paling berkesan untuk memberi nilai adalah dengan:

1. Mencipta konten yang unik dan asli

2. Membuat konten yang actionable

3. Menulis konten yang mudah untuk baca.

Mencipta konten yang unik dan asli

Jika anda ingin konten anda bernilai, ianya perlu asli. Anda perlu mencipta konten yang menonjol dari orang ramai yang dapat menambahkan perbualan, bukan mengulangi berita lama.

Malah, apabila anda menulis tentang sesuatu yang telah ditulis secara meluas, cuba cari jalan untuk memberi pandangan unik anda sendiri.

Biarkan penulisan anda menunjukkan personaliti anda!

Membuat konten yang actionable

Apabila seseorang datang ke blog anda, mereka mencari sesuatu untuk menyelesaikan masalah mereka atau untuk mengetahui lebih lanjut tentang sesuatu. Di mana kebanyakan blog gagal adalah mencipta konten yang tidak actionable dengan segera.

Berikan sesuatu yang mereka boleh lakukan sebaik sahaja mereka selesai membaca. Anda tidak perlu memberi nasihat yang mengubah besar kehidupan seseorang dalam setiap posting, hanya berkongsi sumber atau memberi arahan langkah demi langkah adalah cukup untuk memastikan perjalanan berterusan.

Apabila anda melakukan ini, anda akan membina kepercayaan pada pembaca anda. Mereka akan ingat masa di mana mereka lawati blog anda dan menemui sesuatu yang berguna yang bermanfaat kepada mereka. Maka masa yang akan datang, apabila mereka mahukan lebih banyak maklumat, laman web anda akan menjadi yang pertama mereka fikirkan.

Menulis konten yang mudah untuk Baca.

Konten yang tidak mudah untuk dibaca tidak akan dibaca.

Terlalu banyak perkara di online yang bersaing bagi menarik perhatian pembaca dan pembaca-pembaca tidak suka untuk membaca artikel-artikel yang kelihatan seperti mereka telah disalin daripada sebuah buku teks Sains.

Berikut adalah beberapa peraturan yang mudah untuk pembacaan:

l Buat ayat dengan perenggan pendek

l Font bersaiz 16 adalah standard kerana ianya mudah untuk dibaca pada sebarang peranti

Pecahkan konten dengan format (huruf tebal, kepala dan sub-tajuk) untuk membuat halaman mudah untuk dinavigasi dan mudah untuk dibaca