Tips Blogging 2 Kesilapan Untuk Di Elakkan Sebelum Anda Memulakan Blog



Salah satu cara terbaik untuk berkongsi minat anda dengan dunia dan menikmatinya sendiri adalah melalui blogging.

Berikut adalah dua tips blogging untuk membantu anda memulakan blog anda.

Kesilapan 1: Anda membina blog anda sebelum anda mempunyai pelan yang betul.

Ramai orang terjun kepala dulu dalam mewujudkan blog mereka sebelum mereka mengetahui mengenai cara untuk mencipta sebuah blog yang berjaya.

Sebelum anda membeli nama domain atau memilih platform blog yang sesuai, anda perlu menghabiskan banyak masa dalam penyelidikan yang mengambil kira perkara-perkara ini:

l Tujuan blog anda (untuk perniagaan anda atau untuk memasarkan perniagaan sedia ada)

l Niche tertentu atau topik (sesuatu anda minat)

l Siapa pembaca anda (demografi)

l Bagaimana anda akan menarik pembaca anda yang berpotensi (dengan menyediakan penyelesaian kepada masalah, idea, perlaksanaan nasihat, maklumat yang berguna)

l Bagaimana anda boleh membuat duit daripada blog anda (iklan, jualan produk, menulis buku-buku, jualan affiliate, konsultasi, kejurulatihan, menawarkan kursus)

l Bagaimana untuk memacu enjin carian untuk blog anda untuk membina trafik

l Bagaimana anda akan menangkap e-mel dan buat senarai emel (penting untuk perniagaan)

l Apakah jenis reka bentuk laman web, navigasi dan susun atur yang anda suka dan apa yang paling sesuai untuk pembaca anda

Kesilapan 2: Anda terlupa "golden rule" tentang blogging.

Apakah dia "golden rule"?

Ia adalah ini: untuk pembaca, untuk pembaca, untuk pembaca.

Jika anda mahu orang-orang yang baru untuk melawat blog anda dan pembaca yang sebelumnya untuk kembali berulang-ulang kali ke blog anda, berikan alasan yang baik untuk mereka. Orang tidak datang ke blog untuk membaca tentang luahan perasaan anda atau apa yang anda makan tengahari semalam.

Mereka datang kerana anda menawarkan sesuatu yang mereka perlukan atau mahukan. Anda telah membantu mereka menyelesaikan masalah atau menangani cabaran.

Mereka datang kerana mereka merasakan lebih pencerahan, lebih gembira, lebih berharga, lebih menyemarakkan lagi, lebih berpengetahuan atau lebih terhibur selepas mereka membaca sesuatu pada penulisan anda.

Dan mereka datang kerana mereka boleh merasakan ada perhubungan dengan anda sebagai seseorang manusia dan cara anda meluahkan diri anda. Ia adalah suatu yang agak rumit yang menggabungkan ketulenan sambil menyediakan pembaca apa yang mereka mahu.

Itulah sebabnya mengapa ia adalah penting untuk memilih niche yang betul-betul anda minati supaya anda dapat menulis dengan penuh perasaan sambil memberi sesuatu yang berharga kepada pembaca anda.

Dan anda perlu cuba untuk membalas komen dan membuat perhubungan dengan pembaca blog anda. Itu semua adalah tentang pembangunan hubungan pembaca blog anda.

Akhir kata.

Sama ada anda sedang mencari minat anda, mencari cara untuk membuat duit daripada minat anda, memulakan perniagaan atau semata-mata membuat sebagai hobi, blogging sahaja yang boleh membuat anda berkembang lebih besar dan lebih menguntungkan.

Kerana dunia semakin membuat pencarian di online untuk mendapatkan maklumat, berita, jawapan kepada masalah, dan sebagai tempat untuk membuat pembelian, ia adalah logik untuk anda memulakan blog sekarang.